Kajetan Załuski, 12/12/2017

10 treningowych grzechów głównych pływaka

Niezależnie od wieku i poziomu sportowego, wszyscy je popełniamy w mniejszym lub większym stopniu. Jeżeli jednak myślisz o pływaniu poważnie, staraj się ich przestrzegać. Przedstawiamy 10 treningowych grzechów głównych w pływaniu!

 

 

 

1. Trening na 'głodnego'

Deficyt energetyczny zmniejsza efektywność treningu. 

 

2. Brak rozgrzewki

Rozgrzewka powinna trwać 10-15 minut, podczas której zdążymy rozgrzać wszystkie partie mięśni i stawów.

 

3. Nieprzygotowany sprzęt

Podczas treningu całą swoją uwagę powinno się skupiać na zadaniach, a nie na sprzęcie.

 

4. Skracanie 

Nie powinno się oszukiwać trenera, a przede wszystkim siebie.

 

5. Podciąganie się na linie

Jeżeli w założeniach trenera nie ma podciągania, to trzeba to uszanować :) 

 

6. Brak picia na treningu

Brak odpowiedniego nawodnienia podczas wysiłku powoduje zmniejszenie efektywności i osłabienie organizmu. 

 

7. Brak rozciągania po treningu

Powoduje wolniejszą regeneracje mięśni, zwiększa ryzyko kontuzji i bóle w obrębie stawów. 

 

8. Przychodzenie na trening w ostatniej chwili 

Patrz punkt 2 i 3 :) 

 

9. Negatywne nastawienie

Jeżeli myślisz, że nie dasz rady, nie chce Ci się i nie masz siły, to prawdopodobnie tak będzie. Postaraj się myśleć pozytywnie. 

 

10. Brak efektywność pływania

Podczas treningu oprócz metrażu i obciążeń, ważne jest również panowanie nad ruchami i ćwiczenie techniki pływackiej, co przenosi się na efektywność wykonywanych ruchów i komfort pływania. Nie zaniedbuj tego. 

 

Jeżeli chcesz być bardziej świadomym pływakiem w wodzie, nie zapomnij o  analizie wideo techniki pływackiej.